torsdag 21 maj 2009

Kristi Himmelfärdsdag





Vi har tillbringat hela Kristi Himmelfärdsdag i trädgården. Har rensat bort en del av otaliga maskrosor. Nu regnar det. Det känns bra, som att trädgården blir snabbtvättad efter rensningen. Lars är inte lika positiv. Han har målat staket..

Den här fotogenlampan är också ett Emmaus-fynd. Alla delar finns med så det går att använda den men här har jag fuskat med ett stearinljus inuti.

Nu ska jag spana in Ernst nya friggebod i Aftonbladet hem & trädgård...

12 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken jättefin fotogenlampa! Nått liknande skulle jag vilja ha!
    Maskrosor ja..det finns det härhemma oxå;)

    Ha en skön helg,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Wow...vilka namn alltså! Frida är ju ett sååå vackert namn, och Salomon sen då? Inte vanligt precis...

    Tack för kommentaren hos mig, KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. Hejhej.. såå vacker fotogenlampa.. vi hade massor me såna olika lampor på stugan, men hade inbrott.. tror du ja var besviken.. de var säkert 40-50 år gamla iaf.. å jag älskar ju såna lampor..:(

    Så härligt ni verkat ha det ute på gården, förutom din guube då.. måla kanske inte är de skojjigaste precis, men man får passa på då vädret tillåter me.
    Här var det middag med mamma och våra tjejer å svärson.. bara mys och slappanden.. härligt.

    Hoppas du får en fin helg.kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  4. Härligt att få rensa bort allt ogräs,själv har jag mina kvar pusst ...
    Vilken härlig lampa du har fått tag i.
    kram o ha en go dag
    ninni

    SvaraRadera
  5. Jättefin fotogenlampa,dom är så romantiska tycker jag.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Det var en söt lampa du hittat!
    Härligt med en trädgårdsdag! O jag förstår om mannen blir lite deppad av regnet när han målat. Synd!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  7. Titta in hos mig, det är en utmaning på gång.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Ljuvlig lampa, vi målade stora altangolvet igår ...blev så fint med en ny olja i grått..igår kväll fick vi spika upp presenningar runt hela altanen...undrar vad folk tror....:-)....hoppasni har en skön fredag, KRAM

    SvaraRadera
  9. Nydelig lampe.Lurer på om vi kaller denne oljelampe i Norge. Så lurer jeg også på hva Emmaus er? Her har det regnet noe forferdelig i hele dag,men det er håp om litt bedre vær i morgen.

    SvaraRadera
  10. Hej
    Jag skulle också vilja ha målat golv men det får vi ta en annan gång ,men visst skulle det bli snyggt.
    kram på dig o trevlig helg
    ninni

    SvaraRadera
  11. Hej! Tack för din lilla pekpinne, jag antar att du menar att det inte är bra att ha diskmedel under diskbänken för lillens skull!? Jag har börjat tänka på det och ska ta en extreme makeover i köket, vi har till och med plastpåsarna längst ner fortfarande, som tur är så kryper lillen inte än men tiden går ju fort så det är bäst att jag tar tag i det snart, nu fick jag ju en liten spark i baken! Tack för det! (= Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Vilken fin fotogenlampa du har köpt, även kaffekvaren är ju bara såå snygg. Skulle själv vilja ha en sådan i köket. Ha nu en skön helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera