tisdag 5 maj 2009

Jag är utmanad!

Har fått en utmaning av Anna-Lena med den fina bloggen Drömmar av Silver. Tjoho vad kul! Det var första reaktionen. Efter en stund kom en känsla av panik och för att inte gå omkring panikslagen resten av dagen så kör jag igång direkt! Det blir 2 små enkla tips.

Först visar jag en "brevlåda" som jag köpte för många år sedan i en förort i Stockholm. Jag var på besök hos en systerdotter som har hundar och på morgonen så hade en av sötnosarna ätit på mina skor. Vi letade upp en skomakare som tog sig an skorna direkt och under tiden gick jag barfota omkring på torget där vi var. Då hittade jag en söt inredningsaffär och där spenderade jag resten av tiden och där köpte jag denna låda. Väl hemkommen blev jag pysselsugen. Jag skrev ut en bild jag hade på lite tjockare papper, klistrade den på lådan och strök decoupagelim ovanpå. Det både ser ut och känns som ett riktigt gammalt vykort. Så slipper man klistra och kladda på sitt orginal.



Mitt andra tips kommer här och det är fransarna som är tipset: Vi hittade inte någon rolig inredning till vår ena toa. På K-Rauta köpte vi en enkel möbel i brunbets med mått som passade det lilla utrymmet och den målade vi gammaldags svagt grön direkt. En spegel med lampor hörde till. Den blev också grön såklart och jag rotade fram några fransar bland sysakerna och klistrade på. Jugend direkt:-) Idag hade jag nog målat...vitt. Men vi kommer nog snart att få byta ut alltihop för rörläggaren lyckades spänna avloppet så att vasken sprack och spricker mer och mer. Trist!

Så, nu är jag klar och skickar utmaningen vidare till Ninni som har den fina bloggen Mormor Elsie.

15 kommentarer:

  1. Hoppsan , nu fick jag prestations ångest fniss.. jag ska fundera ut något under dagen.
    kram o ha en go dag
    ninni

    SvaraRadera
  2. Ja, man får det. Men visst är det roligt?

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga tips du kommer med! Kul! Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Härliga tips! Brevlåda är helt ljuvlig!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Vad kul när man kan inspirera..nu ska jag kika hos dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Hejsan, vad roligt att du lämnade ett avtryck så jag hittade till din härliga blogg, himla fina tips du skänker vidare..hoppas du har en bra dag och att vi hörs snart igen, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  7. Takk for tipsene. Brevholder ble veldig fin og ser gammel ut.Lampepynten var en fin måte å få et personlig preg.

    SvaraRadera
  8. HEJ! Jo men nu fungerar det och det beror på att jag bytte ut explorer mot firefox efter ett tips från Stina! Ska vara säkrare och mycket snabbare så nu fungerar allt hos mig i alla fall! :-) Kram

    SvaraRadera
  9. Tjusig brevlåda!
    Ha det gott!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Hejsan!! gullig blogg hittade dig genom mormor elsie.. kommer tillbaks..kram snowwhite-sussie.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Utmaningen fixade du galant. Visste väl det... men jag kände precis som du. Jättekul och sedan panikångest...vad har jag att visa upp. Vilka fina tips. Visst är det härligt med decoupage- det går att göra så mycket fint!!!
    Kramar Anna-Lena

    SvaraRadera
  12. Tack för tipsen, du har gjort så fint.

    (Ja ölen smakade gott *ler*)
    Kram.

    SvaraRadera
  13. Men jösses så fint det blev med lådan, kanon tips. Jga fick verkligen PANIK med jääääättestora bokstäver när jag skulle visa mitt bästa inredningstips. Men du lyckades rejält!!! Såååå snyggt.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  14. Hej och tack för titten hos mig! Roligt att hitta hit, jättefin sida! Ska kika runt lite mer....

    Kram Linda

    SvaraRadera