lördag 4 juli 2009

Räddad fontän


Den här lilla stenfontänen räddade jag i går. Var hos systersonen Jonas och hans familj i deras nyköpta hus. Fontänen stod i en massa kirskål och skulle bort. Här slängs ingenting! Med fingrarna i sunkigt vatten som skulle kunna ta död på halva mänskligheten så lyckades jag få upp alla delar och baxade in dem i bilen. Lars och jag har grävt och satt den på plats i en rufsig del av trädgården. Vi satte oss i närheten och bara lyssnade på vattenporlet. Bara det är värt allt slit. Så ska jag flytta dit lite ormbunkar och hostor som står lite här och var. Förresten, Lars påstår att stenen med hål i bredvid fontänstenen är något som ramlat ner från rymden. Han försöker slå i mig vad som helst...eller är det sant?

Tack för alla härliga kommentarer! Jag är inne och tittar på era sidor. Kommentarer kommer så fort jag hinner ! Jag dövar mitt samvete med att jag bidrar i alla fall med ett klick:-)

Nu ska jag ut i värmen igen och hitta på något. Får se vad det blir.

Ha det bra!
Kram/Åsa

17 kommentarer:

  1. Men va mysigt med en fontän,det finns inget mer rogivande än att höra porlande vatten.
    kramis
    ninni

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jisses sån tur! Att ni fick en räddad fontän! Jag vill också ha!! Nej, vad gubben din luras, inte kommer stenen från rymden! Vilken luring!
    Ha det bra i vattenljudet!
    Hulda

    SvaraRadera
  3. Hallå!! Här är en till som alltids velat ha en fontän...älskar det porlande ljudet....

    ♥Go kväll önskar Millan ♥

    SvaraRadera
  4. Hej Åsa!
    Vilken tur att ni "räddade" fontänen, den är ju jättefin!

    Jag tror faktiskt att det ligger nått i vad din Lars säger, ser definitivt ut att vara nått from outer space;)

    Ha en skön lördagkväll,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej , visst är det lugnande att lyssna till vattenljudet...och vilken tur att du var där...tänk så mycket fint man slänger.
    Grattis till den nya fontänen!
    kram
    magdalena

    SvaraRadera
  6. Vad häftigt, vem vill inte ha en fontän. Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, har ni utomjordingar i trädgården...snart kanske du får se gröna små män, hihi...
    Fontänen är jättefin, visst är det rogivande med porlande vatten!?

    Ha det gott! Kramiz!

    SvaraRadera
  8. Det var ju tur att du räddade fontänen, dom är så fina att ha i trädgården.
    Ha det gott
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Hej! Stenen är en slagg-sten, bi-produkt vid annan framställning, oftast järnutvinning. Det bästa med karlar som luras är att man får luras tillbaka!! Har nyligen upptäckt din blogg, jättefina bilder och rolig text. MVH Nellie

    SvaraRadera
  10. Vilken himla tur att du fick räddat fontänen.
    Fniss, ja stenen kommer säkert från rymden.
    Tack, för din fina omtanke.
    Försöker gå runt till alla som är så rara.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilken tur att du fann denna..så mysigt med porlande i trädgården..äntligen har jag lyckats med att länka dig, vill ju ha kontakt med SKAUNEland vet du..här är det ltie svalare så nu kanske man orkar ta itu med trädgården idag, ha en skön söndag, kram

    SvaraRadera
  12. Åh,vad härligt med en liten fontän,jag vill också ha en på baksidan.Får nog gå runt och titta lite i olika affärer,för sån tur som du har att du fick din har nog inte jag. ;)Ha en härlig söndag. kramar Ulrika

    SvaraRadera
  13. Underbart med ett eget vattenfall i trädgården! Tur att du räddade denna dyrgrip! Nej, jag tror som Anonym ovan att det är en slaggsten.
    Sommarhälsningar Pysselpedagog

    SvaraRadera
  14. klart den kommer från ovan.. det är Lars som har rätt..
    ha det gott i åskvärmen..
    kram N

    SvaraRadera
  15. Du fick i alla fall mig att stirra på stenen!
    Men jag har inte en aning=))
    Fint med fontänen i alla fall!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  16. Vad underbart med en fontän, ljudet från den är så rogivande.
    Ha en fin söndagkväll!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  17. Jeg kan lide din stil med at intet som helst skal gå til! Alt (øhm, det meste) kan bruges til noget.

    Iflg. Feng Shui er fontæner kilde til rigdom. Held og lykke med det!

    ::Helle::

    SvaraRadera