tisdag 28 juli 2009

Drömmen om ett växthus

Bilderna är lånade från Hus & Hem
I senaste numret av Hus & Hem finns beskrivning till det här fina växthuset. Det skulle jag vilja ha! Tänk om jag hade kunnat snickra själv, men tyvärr. Annars är det Mias växthus som visades i Aftonbladets bilaga nr 28 som förmodligen blir förebild till vårt växthus, om det blir något...Annars drömmer jag vidare ett par år till.
Titta in till Mia på den fina bloggen Lilla Blanka.

Bilderna är lånade från Rexton

Har ni sett Rextons växthus? Dom får jag andnöd av! Det hade Ulla-Britt på banken också fått om vi hade köpt ett...


23 kommentarer:

  1. Min man drömmer också om ett växthus..men nästa sommar blir det poolhus.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Javisst är lyckan också ett växthus. Vi har förmånen att ha ett egenbyggt(mannen)växthus och där skördar vi nu både tomater, gurka och druvor. Verkligen en lyx känns det som.

    Ja, bilderna är från min trädgård under juli månad. Roligt att se när vintern kommer.

    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så underbara...jag drömmermedom ett vackert växthus!!! Nån dag så;))

    kramis

    SvaraRadera
  4. Det går jo ikke an at give den flinke bankdame åndenød!! ...men du ved, drømme koster jo ikke noget.

    Jeg holder med dig i, at Rexton huset er "to die for"!

    Mange kram til dig fra Helle

    SvaraRadera
  5. joho du,drömma kan man ju alltid.Jag hade också framme det fina växthuset i Hus o Hem,meen det blir nog bara en dröm,får nog nöja sig med en byggsats från typ Bauhaus eller så.Ha en fin eftermiddag.Kramisar Lotta

    SvaraRadera
  6. Ja vad härligt det är med växthus, skulle inte tacka nej till ett:-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Du är rolig du, UllaBritt på banken. Här är det nog främst gubben som får andnöd av en del av mina idéer. Men vem vill inte ha ett vackert växthus? Mest för att inreda och sen mysa i när det regnar!
    Hulda

    SvaraRadera
  8. MEN SNÄLLA... DU MÅSTE LÄRA DIG FLÖRTA MED DIN MAN!!!:-)
    VISST KAN MAN FÅR DRÖMMA.. DE E SÅ MYSIGT ATT TRÅNA EFTER NÅT.. KRAM

    SvaraRadera
  9. Ja, det där fina skulle jag också absolut vilja ha! Jag vill egentligen ha allt fint har jag kommit fram till. Det finns liksom ingen botten. Det är bara vill ha, vill ha, vill ha... Åh, en sån? taget! Jaha ett sånt? Japp! Hela dagarna. uffe är liksom lite mer laid back och återhållsam när det gäller det. Jag skulle kunna drista mig till att påstå att han nästan intar en asketisk hållning för att vara någon slags motpol. Hm, det här får jag ta mig en rejäl funderare på. Vad hans strategi egentligen är menar jag. Fast det kanske är så enkelt som: bromskloss...;)

    Bilbingo är jättekul. Men jag har ett stort problem med det och det är att det inte går att prata så mycket samtidigt.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Jag drömmer också om ett växthus, vet pecis hur jag vill det skall se ut.
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Heeij.. jaadu, de där me orken är inte lätt.. man får tampas me dålig å bra ork varje dag.. ändå tycker jag att jag börjat få till min ork mer nu.. men nog tog de många semesterveckor innan de började ge me sig.
    Å visst... man får sån inspiration å ork å blir gla av alla er som skriver.. man blir ju puschad av er alla..alltid på nåt sätt.

    Hoppas de e bra me dej annars.. här ska de slaggas på soffan snart..känns så nu, regnet har börjat om igen, efter 2 supervarma dagar..trist.. kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  12. Oj vilket underbart växthus du visar.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  13. Ja det står högt upp på min önskelista det också.Det finns sååå otroligt fina växthus,men så kostar dom ju därefter också.Ha en skön dag. Kramar Ulrika

    SvaraRadera
  14. Ja drömma kan man...jag vill också ha ett växthus!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  15. Visst är växthus en dröm för många och de du visar är precis ett sådant som man vill ha. Vi har pratat fram och tillbaka om detta men jag får nog kanske som du drömma ett tag till för de kostar en hel del har jag förstått.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  16. Hej Åsa!
    Ja, vem hade inte tackat ja till ett sånt fint växthus!! Så länge får vi fortsätta drömma:)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Thank you for your nice words! This greenhouse is faboulous! It's a dream fo me to have one, but unfortunately I've a very small garden! All your photos are wonderful and inspiring!
    Have a nice day!
    Vale

    SvaraRadera
  18. Ett sånt vackert växthus, jag har ett "vanligt" växthus som jag har försökt inreda så mtsigt som det går.
    Såg du hur mysigt dom gjorde på Stora byggslaget i går på tv?

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  19. Ett växthus har alltid varit min drömm och så får det väl bli ett tag för vi har ingen plats att ställa det.

    Hej från Anneli...SussiLi...

    SvaraRadera
  20. Har en perfekt plats för detta ändamål....
    Kram från Birgitta

    SvaraRadera
  21. ljuvligt ljuvligt! ha det bäst!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  22. Vilka fina växthus! Har också börjat drömma om ett sådant men får nog börja inse att "rom byggdes inte på en dag"! Några goda vänner till oss har köpt jättemånga gamla fönster och ska bygga ett eget. Kanske kommer det ett blogginlägg om det så småningom.En vacker dag sitter vi nog där i våra växthus! Tills dess får jag önska dig en underbar helg!

    Kramar Anna-Lena ♥

    SvaraRadera
  23. Å vilket lusthus! Men jag får nog fortsätta drömma...här finns det varken snickare eller ekonomi, haha!
    Om inte nån av killarna kan bräda ihop nåt till mig 'fniss
    Nej, jag funderar på en paviljong...men vi får se!
    Men visst är det vackert med ett riktigt lusthus!

    Kramelikram Anki

    SvaraRadera