lördag 1 augusti 2009

Lammöron och loppisrunda

Dagen började med ett loppisbesök i Lund. En loppisrunda utan några direkt upphetsande fynd men man kan inte gå hem tomhänt så jag köpte en äkta kopia av zorn, en kruka, tre tallrikar, några linnehanddukar och ett gäng virkade dukar.

Jag har försökt att vara kreativ och ambitionen var att göra en krans av lammöron. Vanligtvis har jag, för det mesta, en ängels tålamod men inte idag när jag hade lammöron på hela köksbänken och trådar och klister överallt. Det blev bara ett fat med lammöron och torkade rosenknoppar.

Roligare än så här blir inte vår lördag. Dags för kvällsrundan med Hilma och sen är det väl snart nattedags...

Ha det bra!

Kram Åsa

25 kommentarer:

  1. Snygg dendär "Zornen" :)...hon har en genomträngande blick flickan som han målat, nästan levande...
    Tycker att det låter som en riktigt bra lördag...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hon ser nästan levande ut "zornen" din... fin i alla fall... din lördag verkar ha varit helt ok i alla fall, fastän inte så spännande...
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Kul att du vill vara med i min lilla utlottning!
    Och jag vill gärna vara med i din utlottning av den fina handduken! Jag har länkat.
    Märta

    SvaraRadera
  4. Även om det inte blev en krans av lammöron så blev det ju ett vackert fat med öronen, det är inte alltid det blir som man har tänkt sig.
    Fina fynd du gjort.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Det är så fin färg på Lammöron, och snyggt ligger dom på fatet, så något blev det ju. Fina fynd också.
    Kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Vad du är pysslig da. ;)Visst är det roligt att fynda.Jag blev jättenöjd men mina fynd igår.Ha en skön söndag.Kram Ulrika

    SvaraRadera
  7. Å så mycke fint du har köpt,och du dom där lammöronen är ju bara för fina,har du sådana i trädgården?
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd och tack för din så söta kommentar du lämnade efter dig... Så kul att du gillade strutarna... självklart så kan jag sända över bilderna jag använde till dig men det går inte riktigt att få fram din mail adress. jag hittade vart den låg men det vill inte fungera... misstänker att det är min dator som krånglar... På min sida i högra spalten relativt högt upp så fins min mail adress... sänd ett litet mail till mig så ska jag genast ordna med lite bilder till dig, så att du också kan pyssla lite... sen får du inte glömma att visa oss sedan hur resultatet blev... ska bli så spännande...

    Ha en underbar dag...
    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  9. Så fint lammeørerne blev med rosenknopper på, ser ud som om du alligevel har noget tålmodighed?

    Flot kopi af Zorn!

    God fortsat søndag, klem Helle

    SvaraRadera
  10. Vad fint det är med lammöron.Kanonfina.Ja du är så himla duktig att pyssla.Ha en mysig söndag kramizar ~~~~RITA¨~~~~-

    SvaraRadera
  11. Hei,Åsa.Krukken er aldeles skjønn. Synes du har vært flink med lammeørene,det ble fint.

    SvaraRadera
  12. Nydelige tallerkner, og kopien av Zorn er også så fin. Krans av lammeøre er jo ikke så lett, jeg har også prøvd det uten hell en gang.God uke til deg.
    Klem....Ellen

    SvaraRadera
  13. Jag tycker att du gjort fina fynd och Zornkullan gillar jag förstås extra mycket eftersom jag härstammar från Dalarna.
    Jag har också varit på lite loppisar den här veckan och jag tänkte visa mina fynd snart.
    Ha en bra start på veckan!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  14. Hej Åsa!
    Vilka fynd du gjorde, den där krukan är ju jättefin:)

    Lammöronen var fina fastän de inte var i krans!

    Ha en skön kommande vecka,
    kramis Jenny

    SvaraRadera
  15. Gillar krukan, väldigt fin! Kul att du hittade något på loppisen. Själv var jag på loppis i Kvidinge i lördags, där var det bara massa skräp! Ha en bra vecka! Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Trevlig blogg Du har och fina bilder. Första gången jag hittade hit men jag återkommer alldeles säkert

    SvaraRadera
  17. Har funderat lite på det där med att pyssla med lammöron, funderar på att testa jag med... men hur blir det när de torkar... är de fortfarande lika fina då... och brukar de krympa ihop mycket... Jag har sett andra som köpt klot i oasis och klätt med lamöron... jätte fint att placera i en urna...

    Många kramar
    Elin

    SvaraRadera
  18. Hej där!
    Härliga fynd du gjort!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  19. Jamen här har det ju fyndats..och du lammöronen hade gnog hamnat oxå på ett fat hos mig..ibland fixar jag bara inte pilljobb...:) hoppas du haft en bra måndag, och här börjar nu ledigheten lida mot sitt slut...kramen

    SvaraRadera
  20. Du kan verkligen det där med att pyssla ..jag har inte tålamod att pilla =)
    Fina fynd du gjort
    Ha en bra dag
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  21. Här har du fyndat ser jag. Zorn, är så fin.
    Tycker att du har pysslat fin med lammöron.
    Gäller att ha tålamod att pilla med detta.
    Kram

    SvaraRadera
  22. hej Åsa och tack för gratulationen!
    nej gud inte har jag tagit bilderna själv inte, det är en känd fotograf, visst är de allt lite roliga...
    och det du har knåpat på ser roligt ut...lammöron, skulle vara roligt att prova nån gång med sånt men jag har ingen sådan växt tyvärr...ha det gott!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  23. Vilka fina loppisfynd du gjort. Zonbilden är bara så vacker, hon ser så levande ut.
    Ha de gott
    Kram Britt

    SvaraRadera