fredag 5 februari 2010

Månadsvinnare och loppisfynd

Nu har jag dragit en ny månadsvinnare i min tävling. En personligt broderad gästhandduk lottas ut. Januari månads vinnare blev
Grattis!

Ikealampan som hängde över vårt matbord har fått lämna plats åt denna kristallkrona, en liten sötnos som jag fyndat på loppis. Den bara hängde där och jag höll på att missa den! Jag har gjort fler fynd men jag måste spara till kommande dagar...

Vi har fortfarande jättemycket snö här i Skåne men jag ser ändå en ljusning. Det är inte mörkt klockan fyra på eftermiddagen. Vi har pärlhyacinter och tulpaner på borden. Så fint så! Man får nästan lite vårkänslor.

Trevlig helg!
Åsa

14 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    har ockå lite tulpaner inne och blå pärlhyacinter. Vilket loppisfynd såå fin!
    Ha en fin helg!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Åh jag har också en del våriga blommor inne nu så mysigt att se dem i kontrast till all vinter ute. Underbar kristallkrona!
    Ha en fin dag vännen!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  3. Ja tittar man ut så hittar man inga vårkänslor så det gäller att fixa dem inne..

    Så fin kristallkrona..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Halloj!

    Vilken fin krona! Nu börjar man känna sig lite trött på all snö. Häromdagen sken solen och fåglarna sjöng. Fick en härlig föraning om vad som väntar oss snart.

    Goa helgkramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  5. Åh, vilket fynd, jag är också på jakt efter en kristallkrona, men de är oftast så dyra tycker jag. Din var jättefin.

    Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinnaren! Och du, vilken helt, helt underbar kristallkrona!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  7. lite för lite tid just nu. Missade din fina tävling men får njuta av din fina lampa/fynd istället.
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  8. Hejsan. Alltid kul att hitta en bloggare från Skåneland. Vi får trösta oss med att våren kommer tidigare till oss. Fast i år vete sjutton. Men det har ju redan börjat bli längre dagar. och jag längtar till i vår då alla loppisar och marknader kommer igång, så man kan fynda en massa.
    Ha en bra vecka.
    Kram pella

    SvaraRadera
  9. Vad häftigt att fynda en kristallkrona på loppis. Det är nog inte så vanligt minsann.
    Ha en bra vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  10. Vilken fin blogg du har! Ta gärna en titt på min med, om du har tid :)

    SvaraRadera
  11. Fin
    Ha en bra lördag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Jättefint loppis fynd.
    Ha det gott
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Du är med i min lilla bloggtävling. Är det okej? :-D
    http://karleksforklaringar.blogspot.com/2010/02/varldens-minsta-bloggtavling-nano-blog.html

    SvaraRadera