onsdag 16 september 2009

Betongrosor och loppiskläder

Fick höra att Här är ditt liv började på TV i lördags. Jag missar allt nuförtiden. Vet inte ens vad som är aktuellt att titta på just nu. Är det Idol eller Bonde söker fru eller något annat?

Jag har gjort lite betongsaker. Det är kul men kladdigt! Betongrosen har fem syskon och de är gjutna i en muffinsform som kommer från Åhléns. Det blev en hel del annat också med blandat resultat. Man måste vibrera formen noga för att få bort luftbubblor vilket jag slarvade med...

Jag körde in om Emmaus när jag var i Malmö idag men men gjorde inga vanliga fynd. Däremot köpte jag kläder! Ett par fina linnebyxor och en skjorta. För inte så länge sedan tyckte jag att det var äckligt att köpa begagnade kläder men nu plötsligt är det ok! Jag var absolut inte ensam runt klädhögarna. Det verkar populärt. Stämningen var hur trevlig som helst och alla pratade med alla. Det har jag aldrig varit med om i de vanliga klädaffärerna där folk står tysta med sina plagg och väntar på att få ett ledigt provrum.

Idag har vi, här i Skåne i alla fall, haft ett underbart höstväder. Nu har jag tänt lite doftjus som ska dofta ros men jag vet inte om det gör det. Har ännu inte hittat någon favoritdoft. Har ni någon?

Ha det bra!
Kram
Åsa

23 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Vad fina dina betongsaker blev. Jag har aldrig provat på detta men det verkar vara lite svårt.
    Jag tänkte tipsa om ett doftljus som jag tycker mycket om och det är verbenadoften. Jag tänkte faktiskt blogga om det idag så titta gärna in.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Velkommen i klubben, vi er mange der køber klæder/tøj i genbrugsbutikker. Tænk hvad man kan finde af skønne sager, som ingen andre har. Jeg går aldrig i andet....

    Fine ting du har gjort af beton!

    Kram Helle

    SvaraRadera
  3. Så fina rosor.... här går de på rätt väg med min sjuka... ses kanske hos jeanette på lördag.. skall försöka vara där redan 11.. kram på dig nettan

    SvaraRadera
  4. Idol är ju det som går nu ;-)
    Här är ditt liv tittade jag på.. Riktigt bra med Persbrant i lördags..

    Fin ros :-)

    Ha nu en bra torsdag..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen=)

    Visst är det kul med gjuteriarbetet!
    Lycka till på auktionerna!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  6. Vad fint, vad duktig du är.
    Ha en fin dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra betongrosor du har gjort!
    Mycket annat fint visar du här också!
    Tackr för titten hos mej och önskar dej en härlig dag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Åh vilka fina betongsaker! Kul att du kan finna kläder på loppis, tycker aldrig jag hittar nåt....
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  9. Men oj så duktig du är!! Är oxå lite sugen på att prova, men vet inte om jag törs. hihi. kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Vad fin rosen blev, har ännu inte vågat testa att gjuta i betong.
    Jag gillar verkligen lavendeldoft på mina ljus (någon fransk sort). Härligt på kvällen för att varva ner.

    SvaraRadera
  11. Din betongros är ju jättefin, lite blåsor gör den bara shabby.. Min favoritdoft är vanilj eller citron. Letade såpa med citrondoft idag, men hittade ingen. Jag såg Här är ditt liv, och det var bra. Annars är det Idol jag inte missar. Ha det gott.
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Hej Åsa!
    Vilka fina betongrosor:)

    Missade också Här är ditt liv i lördags men Idol har ju kört igång igen, det försöker jag titta på, uttagningarna är ju klart roligast!

    Ha en bra eftermiddag,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Hej
    Tack för titten,underbart fina betongrosor du har gjutit,själv har jag gjutit gips rosor i dag.
    kram o ha det så gott
    ninni

    SvaraRadera
  14. Hei,Åsa.For en nydelig betongrose du har laget.Jeg har kun sydd roser...Ønsker deg en god helg.Klem

    SvaraRadera
  15. Vilka vackra betongrosor, helt underbara! Jag har aldrig gjutit i betong, men min mamma håller på mycket med sånt.

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  16. Jag är som du i det fallet, tv:n är aldrig igång förutom när barnen sitter o kollar.
    Hellre gjuter jag betong, målar, broderar eller annat. O jag tror vi har ännu roligare, tror inte du det?!
    Doftljus...fick ett tips om Duranceljusen- Cotton flower o Pear William. Tänker prova dom o se om jag gillar dom.
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  17. Vilka fina saker du gjort i betong...vilket väder vi har..helt underbart och hoppas det får vara kvar till helgen, ha en skön helg, KRAMEN

    SvaraRadera
  18. Så vackra betongrosor, verkar vara kul att gjuta i betong.
    Ha det gott
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  19. Åh så duktig du är med betong, det var ju super fina saker!! hihi känner igen mig med detta med tvn, har noll koll, men hm, hur ska man hinna allt? Ha en mysig helg! Kram Petra

    SvaraRadera
  20. Fina betonggrejjer du gör :) Har själv tänkt prova på det, men jag började med Gips för att prova :)

    Kram!

    http://vittovaltummat.blogspot.com/

    SvaraRadera
  21. Fina saker du gjort .Skulle själv vilja prova .men har just nu alldeses för många projekt på gång .Vet du något ställe där man kan beställa större formar ?
    Ett doftljus jag gillar är ikeas glasljus med doften Vilda bär annars så är det clear water
    en given favorit .
    Ha en underbar helg
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  22. Otroligt vackra betongsaker du gjort! Så duktigt du är! Detta skulle jag aldrig klara. Ha en trevlig helg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  23. Åh,jag vill också lära mig att göra betong saker,verkar vara jättekul.Ska försöka hinna med det nu när jag är hemma i en månad.Ha en skön helg. Kramar Ulrika

    SvaraRadera