måndag 18 januari 2010

Tävlingsvinnare och lite annat


Det känns som om det var en evighet sedan jag var här sist. En anledning är att jag glömde kameran i Halland i julas och då tappade jag lusten att blogga. Jag har ju inga bilder att visa men det får gå ändå! En annan anledning är lättja..förmodligen.

Hoppas att ni alla har fått en bra start på det nya året. Så här mycket snö som vi har här i Skåne har vi inte haft på jättelänge. Idag snöade det igen. Kan räcka nu tycker i alla fall jag.
Så har jag en vinnare i min månadstävling att kora. Bättre sent än aldrig. Nu är det gjort och det blev Gunilla med bloggen Norrskensträdgård som får en gästhandduk. Grattis! Vinnaren drar jag bland de som följer min blogg med Google Friend connect.

Nu är julen definitivt utstädad. Julgranen hamnade på tippen i lördags. Ajöss med den! Det enda som påminner om julen är kilona som har lagt sig runt magen på både mig och vovven Hilma. Det blir inte så långa promenader när kylan biter i både näsa och fingrar. Men, snart är det vår!

Jag och Birgitta (Lovisa på Landet) vars webshop jag har hand om, ska åka till Formexmässan i Stockholm. (Oj vad många länkar det blev! ) Vi åker på onsdag kväll och ska sova hos Mats och Helena som är min son Johans svärföräldrar. Det ska bli jättetrevligt att träffa dom. Förutom mässan ska vi försöka hinna med lite shopping i Stockholm. Detta ser jag framemot. Det gäller att ha fotvänliga skor på fötterna..

Apropå webshopen så har vi fått sålt en hel del. Vi blir lika glada varje gång det kommer en beställning.

I lördags var jag på loppis för första gången i år. En trälåda från Sockerbolaget åkte med hem. Nu går jag här och funderar på vad jag ska ha den till.

Eftersom jag inte har några bilder att visa så lånar jag in en bild från Chelsea Flower Show. Huset ser ut ungefär som ett pepparkakshus jag gjorde en jul. Lika snett och vint men charmigt.

Jag kommer igen efter mässan, förhoppnigsvis full av inspiration!

9 kommentarer:

  1. Det är ju synda att man inte har namnbrickor på sig..jag ska oxå dit....) det kommer att bli ett eldorado, kramen

    SvaraRadera
  2. Ska också till mässan. Ska dit på Söndag,för första gången,känner mig som ett barn som väntar på julafton. ;)Ha en fin vistelse i Stockholm. Kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Dejligt du er tilbage i blogland, og et rigtigt godt nytår til dig!

    Kram Helle

    SvaraRadera
  4. skönt att du e tillbaka.....ha det gott i stockholm ... kram NETTAN

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul med mässan, hade gärna bytt plats med dig ;o)
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. Hej.

    Vilken tur jag har. jag blir riktigt överväldigad av det. är det riktigt sant att jag hade sådan tur på årets första månad då kommer kanske turen att hålla i sig året ut.
    Och jag blir grön av avund att du skall på mässa.Hoppas du visar bilder därifrån.
    Ha det gott

    Kramar i massor/Gunilla

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinnaren! och huset är ju bara helt bedårande.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Hej Åsa!
    Kul att du är på banan igen!
    Jag har saknat dina inlägg.
    Jag ska också på Formex imorgon igen och det är bara kul.
    Ha det så gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Här kommer massutskicket jag lovade i mitt senaste inlägg..., TÄVLING pågång, vill du vara med????
    Har du redan hunnit anmäla dig så önskar jag dig Lycka till i tävlingen:)

    Ha en underbar måndagskväll och ta väl hand om dig!!!
    Kramar i massor...
    Marianne

    SvaraRadera